Eventy w Polsce. Rodzaje eventów
Eventy w Polsce. Rodzaje eventów
Eventy w Polsce to taka bardzo ogólna nazwa imprez firmowych bądź imprez realizowanych przez jakieś stowarzyszenie, fundację czy grupę społeczności. Jeden event drugiemu nierówny i choć nazwy często są te same, to jednak charakter imprezy bardzo się różni. Zobacz, jakie zasadnicze rodzaje eventów wyróżniamy.

- Event integracyjny – taki event nazywany jest potocznie imprezą firmową. Jest to spotkanie pracownicze, które ma na celu zintegrowanie grupy, a tym samym ułatwienie przepływu informacji, polepszenie współdziałania w obrębie grupy oraz zmotywowanie pracowników do starania się bardziej niż tylko 7-15 i więcej z siebie nie dam. Impreza firmowa np. we Wrocławiu ma w zamyśle przynieść korzyści zarówno firmie, jak i jej pracownikom.
- Event promocyjny – ten rodzaj imprezy ma charakter reklamy i służy do gruntowania wizerunku danej marki na rynku, rozszerzania świadomości marki, wprowadzania na rynek nowych produktów bądź usług, a także popularyzacji poszczególnych gałęzi działalności przedsiębiorstwa. Eventy we Wrocławiu o charakterze reklamowym są zazwyczaj organizowane dla śmietanki towarzyskiej, gwiazd, kontrahentów oraz inwestorów i sponsorów.
- After party – tzw. impreza po imprezie jest to luźne spotkanie (zazwyczaj w formie szwedzkiego stołu i zabawy tanecznej), które odbywa się po oficjalnej części eventu. Na after party zapraszani są tylko konkretni uczestnicy części zasadniczej. Jest to dalsza, zamknięta część imprezy, aczkolwiek często mają na nią wstęp fotoreporterzy i dziennikarze.
- Szkolenie – to rodzaj spotkania, na którym pracownicy bądź też kandydaci na pracowników uczą się kompetencji twardych i miękkich (w zależności od potrzeb branży i konkretnego stanowiska).
- Spotkanie biznesowe i konferencja – spotkania biznesowe oraz popularne ostatnimi czasy konferencje, to wyjazdy organizowane w celu dokonania podsumowań. A także nakreślenia celów na przyszły sezon, sprawdzenia postępów pracowników i wykonanych przez nich celów biznesowych. Na takich spotkaniach sprawdza się, czy wyrobiony został target, a uczestnicy mają też możliwość podszkolenia się.